A legutóbbi júniusi párizsi Couture héten csak egy helyen találkozhattunk Lady Gaga-ra, a néhai Style.com-ra és Nicolas Ghesquière 2000-es években a Balenciaga divattervezőjeként készült kreációira való utalásokkal. Ez a hely a feltörekvő márka, a De Pino kifutói debütálása volt. A francia tervező, Gabriel Figueiredo első bemutatóját szigorúan a magas divat világában rendezte meg (Párizsban, a haute couture bemutatók során, amelyeket olyan márkák vezettek, mint a Dior, a Chanel vagy a Schiaparelli). Azonban a hivatalos naptár előadásainak tengerében a De Pino valami teljesen mást hozott az asztalra.
„Az inspirációt a 2000-es évek végéről származó emlékeimből merítettem, amikor elkezdett érdekelni a divat és tanulni kezdtem róla, és tiszteletemet akartam kifejezni azoknak a bemutatóknak, amelyek arra ösztönöztek, hogy ezen az úton haladjak,” mondja Figueiredo a W magazinnak. Különösen Ghesquière, Margiela és Prada inspirálta őt. „A formákkal és a volumenekkel is dolgoztam, gondolva arra, hogyan változtathatja meg az emlékek arányokat, részleteket. Hogyan felnagyíthatnak egyes dolgokat, míg másokat elrejthetnek.” A 2000-es évek közepi Tumblr-kultúra szintén inspirációs forrása volt Figueiredo 2024-es őszi kollekciójának. Ezt különösen a modellek frizurái árulták el a kifutón: vastag, szoborszerű frufru, amely a szemeket eltakarta, Gaga vagy Sia korai stílusára emlékeztetve.
Figueiredo új név a divat világában; a De Pinót 2020-ban alapította. Ám a tervező évek óta jelen van az iparágban, hiszen 2017-ben diplomázott a brüsszeli La Cambre vizuális művészeti iskolában divattervezési mesterképzéssel, majd stylistokkal dolgozott együtt, mint Camille Bidault Waddington és Georgia Pendlebury. Kreációit viselte már Hailey Bieber (aki egy De Pino táskát viselt a 2022-es Coachellán), Caroline Polachek és a francia zenész Christine and the Queens is. A 34 éves tervező 2019 óta dolgozik hímzéseken a Maison Margielánál, miközben fejleszti saját nevét viselő márkáját is.
A 2024-es őszi kollekcióban Figueiredo pillecukor-puha kokoncokát és túlméretezett garbónyakú pulóvereket tervezett. Hímzett vinil darabokat gyűjtött szürreális virágokká, amelyeket ruhákra és szoknyákra tűzött (az anyja és néhány barát is segített a hímzésben). Néhány look Figueiredo kedvenc 2000-es évek közepi Prada bemutatóit idézte – amelyeket annak idején a Style.com-on látott. „Határozottan van egy gyermeki látásmód a divattal kapcsolatban,” mondja Figueiredo esztétikájáról. „Ez egy keverék a rendkívül kifinomult dolgok és valami gyermekien játékos között.”
Figueiredo munkáit nézve könnyen felfedezhetjük a fantáziát. A tervező couture technikákat alkalmaz felnagyított, rajzfilmszerű sziluetteken. (Az őszi 2024-es kollekció utolsó darabja? Egy fehér ruha, amely a legtöbb puff-álló kabátban található szigetelő anyagból készült.) De küldetése mélyebbre nyúlik, mint egyszerűen fiatalos nézőpontot adni az öreg iskolának – amit számos módon meg is tesz. A legtöbb anyag, amit a tervező az őszi 2024-es kollekciójában használt, újrahasznosított volt, ezáltal frissítő kísérletezést kínált, amelyet ritkán látni a couture világában. „Szerintem sok emberi vonás van a coutu re-ben,” teszi hozzá Figueiredo. „A kézművességen és a polgári ügyeken alapul. És arról szól, hogy ki készíti a ruhákat.”