Hailey Bieber egy Saint Laurent by Anthony Vaccarello melltartó felsőt, alsóneműt és harisnyát visel; Patricia von Musulin vékony karkötőt; Tiffany & Co. Elsa Peretti karkötőt.
Amikor Hailey Bieber egy kijelentést azzal kezd, hogy “az internet félelmetes hely egy terhes nő számára”, nem lehet teljesen biztos benne, mi következik majd. Vajon részletesen kifejti a kognitív disszonanciát, ami akkor keletkezik, amikor az életet hordozó várandósság találkozik a folyamatosan szorongó doomscrollinggal? Vagy elárulja a félelmeit, amelyek a gyermekvállalással kapcsolatosak a hírnév reflektorfényében, ahogy azt a 27 éves modell és vállalkozó tette egy évvel ezelőtt, amikor viccesen azt mondta, hogy ez a kilátás folyamatosan sírásra készteti?
Kiderül, hogy sem egy globális, sem egy személyes aggodalom nem állítja meg Biebert, amikor arra készül, hogy online legyen. Ez egy olyan digitális korban felmerülő probléma, ami viszont nagyon is átélhető: a cyberchondria, más néven az online egészségügyi információkeresés miatti szorongás vagy “negatív kimenetel”, ahogy azt egy tudományos folyóirat leírja.
“Annyi történetet látsz – traumatikus szüléstörténeteket, traumatikus élményeket –, és tudom, hogy ezek nagyon is valóságosak,” mondja, miközben rózsaszínre lakkozott kezét finoman a hasára helyezi. “De nem akarom magam megijeszteni.”
Amikor találkozunk, egy hónap telt el Hailey és Justin Bieber terhességi bejelentése óta, és ő teljesen nyugodtnak tűnik. Egy hollywoodi stúdió bőrkanapéjának egyik végén kuporog, ahol YouTube sorozatát (“Who’s in My Bathroom?” és “What’s in My Kitchen?”) forgatja. Bieber egy rövid fehér pólót és alacsony derekú, fekete Helsa farmert visel, amely úgy öleli körül a látható pocakját, mintha kifejezetten kismamáknak tervezték volna. (A kultikus Los Angeles-i márka valójában nem várandós anyák számára készült, de Biebernek megvan az a képessége, hogy bármelyik trendet a saját találmányának tüntesse fel.) Az arca szinte smink nélküli, és orrán, valamint arcán szeplők borítják, amelyeket a Rhode nevű bőrápoló márkájának pírja rózsaszínűre csókolt.
Az első trimesztert kísérő súlyos reggeli rosszullétek után – “Nem tudom, miért hívják ezt így, hiszen egész nap tart; meg kellene változtatnunk a nevet,” mondja bosszús mosollyal – Bieber a végső szakaszba érve jól érzi magát, köszönhetően az erőnléti edzéseknek és a magas fehérjetartalmú étrendnek, amely sok tojást, csirkét és steaket tartalmaz. A PR-osa több zacskó előre elkészített ételeket hozott az Erewhonból, valamint egy válogatott víz- és kombucha készletet. De Bieber elsődleges táplálkozási irányelve a terhesség alatt? “Csak azt hallgatom, amit a baba szeretne. Ha a baba egy nap pizzát akar, akkor pizzát eszünk.”
Önjelölt ínyencként megengedett magának egyetlen luxust a terhesség alatt: felbérelt egy magánszakácsot, hogy otthon készítse el a vacsorákat, amit készségesen, szinte bocsánatkérően elismer, hogy “óriási luxus.” Bieber hasonló modort vesz fel, amikor rákérdezek az új, Lorraine Schwartz által tervezett gyémántgyűrűjére, amelyet a jegygyűrűs ujján visel, és gyorsan eloszlatja a pletykákat, hogy az új gyűrű tíz karáttal nagyobb, mint a régi eljegyzési gyűrűje.
“Valójában ez csak egy karáttal nagyobb. Csak hosszúkás,” mondja, mielőtt visszahúzza a kezét, és az ölébe rejti az ujjait, hogy elrejtse azokat. “Saját történeteikkel mennek tovább róla. Nem szeretem ezt. Nem akartam beszélni róla,” mondja, udvarias, de zárkózott marad.
Az, hogy nem akar minden részletet megbeszélni, megmagyarázni vagy bocsánatot kérni a magánéletével kapcsolatban, volt az egyik motivációja annak, hogy hat hónapig titokban tartotta a terhességét. A másik véletlen volt. “Őszintén szólva azért tudtam titokban tartani, mert sokáig kicsi maradtam,” mondja. “Nem igazán volt hasam, amíg hat hónapos terhes nem lettem, amikor bejelentettem. Nagy kabátokat tudtam viselni és hasonlókat.”
Mégis, a magánélet iránti törekvés megterhelő lehet. “Valószínűleg egészen a végéig el tudtam volna rejteni,” mondja. “De nem élveztem azt a stresszt, hogy nem tudtam nyíltan élvezni a terhességemet. Úgy éreztem, mintha egy nagy titkot rejtegetnék, és ez nem volt jó érzés. Szerettem volna a szabadságot, hogy kimehessek és élhessem az életemet.”
Az élet megélésének vágya többször is felmerül az interjúnk során, ami egyértelmű jel arra, hogy mennyire nehéz volt ezt megtennie azóta, hogy hat éve Bieberné lett. Bár egy terapeutával dolgozott, hogy saját szavaival élve “rekeszekbe zárja” a mindennap kapott negatív megfigyeléseket, van néhány aspektusa a megafame-nek, amelyet nehezebb elzárni.
“Az emberek az első naptól kezdve annyira rosszul éreztettek a kapcsolatom miatt. ‘Ó, szétmennek. Utálják egymást. Elválnak.’ Mintha az emberek nem akarnák elhinni, hogy boldogok vagyunk,” mondja. “Próbáltam úgy tenni, mintha egyre kevésbé fájna. Próbáltam azt gondolni, hogy egy bizonyos ponton hozzászokik az ember, hogy ezt fogják mondani, és hogy az emberek ilyenek lesznek. De rájöttem, hogy valójában soha nem fáj kevésbé.”
Személyesen Bieber fiatalabbnak tűnik, és finomabb vonásokkal rendelkezik, mint amit a vörös szőnyegen vagy legújabb Saint Laurent kampányában láthatunk. Az a Hailey, akit a közönség ismer, az OG girlboss magabiztosságát sugározza, egy erőteljesen öltözött karrierista nőt, aki éppen most lépett ki egy Patrick Nagel poszterről. Ez tette őt ideális márkanagykövetté a Tiffany & Co., Jimmy Choo, Calvin Klein és Versace számára, ahol a női erő és a luxus kiváló párost alkotnak. De ez a sztereotípia – kemény, bizonyos érzelmi távolságtartással – hajlamos elhomályosítani azt a személyt, aki ezek mögött a csillogó képek mögött él. Az igazi Hailey könnyen mosolyog, kézzel gesztikulál (gyakran különböző körömművészetekkel díszítve), összeráncolja az orrát, amikor nevet, vicces kihívásokat teljesít, mint például a gyors virágrendezés vendégekkel a YouTube műsoraiban, és a nap végén még mindig egy húszas éveiben járó fiatal, aki az élet korai felnőttkorának hevében próbálja kitalálni, hogy mi is legyen.
Tucsonban, Arizonában született Stephen Baldwin színész és felesége, Kennya Deodato Baldwin grafikus tervező gyermekeként, és Nyackban, New Yorkban nőtt fel. Bieber boldogan emlékszik vissza gyerekkorára. “Elég normális gyerekkorom volt. Nyilvánvalóan, abból a családból származom, amelyből, és mindig is tudtam, hogy ez más,” ismeri el a két lánytestvér közül a fiatalabb. “Jelenleg nem vagyok túl közel a családomhoz, mert úgy érzem, hogy nagyon független vagyok. Most már saját egyéniség vagyok, és felépítettem a saját családomat. De ha visszagondolok a gyerekkoromra és arra, hogy hogyan nőttem fel, nagyon kedves, gyönyörű emlékeim vannak.”
Bieber 17 évesen szerződött a Ford Models ügynökséggel, és New York Citybe költözött, ahol, ahogy ő mondja, kissé burkoltan, hirtelen “nagyon felnőtt emberek körében találtam magam, akik nagyon felnőtt dolgokat csináltak.”
“Elkezdtem utazni a világban, saját pénzt keresni,” emlékszik vissza. “Saját lakást szereztem, és meg kellett tanulnom, hogyan éljek egyedül és fizessem a számlákat. Ez eléggé gyorsan belökött a felnőttkorba, amikor a legtöbb barátom épp csak elment egyetemre.”
A hawaii származású profi szörfös, Kelia Moniz, aki azokból az időkben, amikor New Yorkban éltek, közel került hozzá, megerősíti, hogy a legjobb barátnő, akit közel egy évtizede tart gyorshívón, mindig is kalandvágyó volt. “Sokat jártunk Montaukba, mert a férjem családjának van ott egy háza,” mondja Moniz, utalva a fényképész Joe Terminire, aki bemutatta neki Haileyt és Justint. “Az első alkalom, amikor elvittem Haileyt wakesurfingre, őszintén szólva nagyon hülye ötlet volt. Mindig is kicsit félt a víztől. De azt mondtam: ‘Hailey, ígérem, együtt csináljuk.’ Mindketten ugyanazon a szörfdeszkán voltunk. Ő előttem feküdt, én meg tartottam a kötelet. Amikor Joe elindította a csónakot, először felálltam, majd felhúztam őt a hátsó részénél fogva, és” – Moniz nevetve megszakítja a saját történetét – “voltak ezek a hosszú, vékony lábai, és próbált felállni a szörfdeszkán, olyan volt, mint egy őz, amikor megszületik, és próbálja megtalálni a lábait. Ez volt a legrosszabb ötlet, mert ez volt a legnehezebb módja annak, hogy megtanuljon szörfözni. De nagyon jól szórakoztunk.” Annak ellenére, hogy aznap Montaukban nem voltak ideálisak a körülmények, Bieber nem habozott újra deszkára állni Monizzal. “Másodszorra jól csináltuk, és együtt szörföztünk Waikikin. Ez a világ legjobb helye a tanuláshoz,” mondja Moniz, aki kétszeres ASP Női Világ Longboard Bajnok, és akinek családja Honolulu szörfiskolát birtokol, és szörföző királyi családnak tekintik. “Azt hiszem, az emberek nem várnák el tőle, hogy szörfözni menjen, de ő mindig benne van.”
A merész lépés az ismeretlenbe lehet a modern nő ismertetőjele, de ez az a tulajdonság is, amely Biebert arra késztette, hogy meghozza azt a határozottan régi vágású döntést, hogy 21 évesen házasodik, ami 50 évvel ezelőtt a nők számára még normális volt. Miközben fenntartja, hogy a fiatalon való házasságkötés volt a helyes lépés számára, Bieber rózsaszín karmával mutat a kanapéval szemben lévő üres klubszék felé, és azt mondja: “Nem mondanám annak a 21 évesnek ott a székben, hogy ‘szerintem házasodnod kellene.’ Ez tényleg minden egyén tapasztalata.” Ahogy ő és Justin egyre közelebb kerülnek egy bővített család valóságához, Bieber teljes mértékben kihasználja azt az időt, ami még hátravan nekik, mint gyermektelen párnak.
“A terhesség elején nagyon érzelmes volt számomra. Mint például, ‘annyira szeretem ezt az embert. Hogyan tudnék valaki mást behozni ebbe?’,” mondja. “Próbálom kiélvezni ezeket a napokat, amikor még csak mi ketten vagyunk.”
Egy másik mérföldkő, amelyet Bieber elért kortársai előtt, az a saját cég felépítése, a Rhode nevű bőrápolási vonal, amelyet 2022-ben indított el. “Tudtam, hogy nem fogok örökké a modellvilágban maradni, és mindig is valami másra akartam átvinni azt. Egy ideig nem voltam biztos benne, mi az, amíg el nem indítottam a Rhode-t, és akkor azt gondoltam: ‘Ó, ez az, amit tennem kell. Itt érzem magam magabiztosnak és hitelesnek.’”
Öntudatossága azonnal bekapcsol, amint befejezi ezt a gondolatot, mintha előre látná a szemforgatást. “Tudtam, hogy ez egy nagyon túltelített terület, és mindenki unja már a celeb márkákat,” mondja. “Ezért más szemszögből akartam belépni. A legfontosabb dolog a termék hatékonysága, az, ami a palackban van. De nem csak ez, azt is akartam, hogy sikkesnek érezzük. Azt akartam, hogy menőnek tűnjön.” A Rhode filozófiája a tömegekhez kívánja eljuttatni alapítójának védjegyesen ragyogó bőrét és minimalista eleganciáját, miközben egyik terméke sem haladja meg a 30 dolláros határt.
“Ezt a saját stílusom szemszögéből néztem. Például, mik azok az alapvető tárgyak, amiknek ott kell lenniük a szekrényedben? A tökéletes bőrdzseki, a tökéletes farmernadrág, a tökéletes fehér póló. Így végül: mik azok a kötelező bőrápolási termékek, amiknek ott kell lenniük a bőrápolási arzenálodban? Nem kell kilenc lépéses rutin ahhoz, hogy nagyszerű bőröd legyen. Nem kell bonyolultnak lennie.”
Bieber legkeményebb kritikusai régóta elvetették karrierje eredményeit mint nepotizmus termékeit – valami, amiről humorérzéke van, amit azzal mutatott ki, hogy viselt egy “nepo baby” pólót, amikor a paparazzik lefotózták – de az a siker, amit a cége két rövid év alatt elért, tagadhatatlan. A Rhode első bevezetése három bőrápoló termékből állt, és az egyik, a Peptide Glazing Fluid, azonnal elfogyott, és egy 100 000 fős várólistát generált. Egy ananászos arctisztító és két szépségápolási termék – egy színtelen és színezett változatban is kapható ajakápoló, valamint a Pocket Blush – követték, és hasonló lelkesedéssel fogadták őket. Röviddel a márka bevezetése után Bieber a Forbes “30 Under 30” számának címlapján szerepelt mint “modellből mogul”; a következő évben pedig a Time magazin “következő generációs vezetésének” tagjaként tisztelték meg.
Idén februárban a Rhode bejelentett egy új vezérigazgatót, Nick Vlahost, aki korábban Jessica Alba Honest Company-ját vezette, amelynek IPO-értéke 1,44 milliárd dollár volt, ami arra utal, hogy Bieber nagyobb terveket tartogat kis szépségmárkája számára. Ennek ellenére ne számíts arra, hogy a Z generációs influencer bármikor is merev vállalati vezetővé válik. A Rhode egyik legjobban várt terméke egy szilikon iPhone tok, amelyet úgy terveztek, hogy elférjen benne a népszerű ajakszínezője. Ez egyszerre játékos és praktikus termék. Amikor megkérdezem, hogyan született az ötlet, így válaszol: “Egy nap egy megbeszélésen voltunk, és egy olyan ragacsos dolgot használtam a telefonom hátulján,” mondja, miközben felveszi az iPhone-ját, amely Rhode “shortcake” színű tokjában van. “Beszélgettünk, és én az ajakszínezőt ragasztgattam a telefon hátuljára. És közösen mindenki így reagált: ‘hmm.’ Aztán mondtam: ‘Várjunk csak. Ezt megcsinálhatjuk? Készíthetünk valamit, ami tartja ezt a telefonodon? Valaki keressen rá, hogy létezik-e már?’ “ mondja, ahogy a hangja izgatottabbá válik. “És nem létezett.”
A legendás sminkmester, Pat McGrath, aki saját milliárd dolláros szépségmárkáját vezeti, és aki ismeri Biebert, mióta kezdő modell volt, a Rhode sikerét annak tulajdonítja, hogy alapítója szorosan részt vett annak fejlesztésében. “Ami mindig ki fogja emelni a Rhode-t, az az, hogy valóban Hailey meghosszabbítása, és az ő elkötelezettsége olyan termékek létrehozására, amelyek tükrözik az ő saját szépségfilozófiáját – egyszerűek, hatékonyak és szórakoztatóak,” mondja McGrath. “Mélyen megérti, mit akarnak ma a fogyasztók, és ezt hitelességgel és szenvedéllyel adja át.”
Még a Wired magazin is, amelynek olvasói demográfiája kifejezetten férfi és középkorú, vonakodva, de elismerően írt az ajakápolós telefon tokjáról, mondván: “Ez az egyszerű, ívelt ajakbalzsam telefon tok rávilágított arra a tényre, hogy létezik egy egész világnyi felszerelés, amely még nem létezik – különösen a nők számára.” A Porsche és a Heinz ketchup egyaránt kihasználta a telefon tok vírusszerű sikerét azzal, hogy reklámokat jelentettek meg hasonló dizájnokkal, amelyek autókulcsokat és ketchup tasakokat tartalmaznak. (Egyik cég sem állította elő ezeket a tokokat tömeggyártásban. A Porsche reklámja áprilisi tréfaként készült, míg a Heinzé egy promóciós ajándék volt.) Egy komment a Porsche Instagram-videóján röviden összefoglalta, ami már nyilvánvaló volt: “Amit Hailey csinál, azt mindenki követi.”
Annak ellenére, hogy több mint 52 millió követője van az Instagramon, Bieber még mindig megdöbben elérése nagyságán. “A legnagyobb bók számomra az, ha valahol odakint vagyok, és valaki felmutatja az ajakápolóját nekem. Ez a legszürreálisabb érzés,” mondja. “Nem tudom elhinni, hogy ez az ember kiment és megvette.”
Bieber PR-osa benéz a szobába, hogy közölje, lemaradhat a járatáról, és segít összepakolni az Erewhonból származó maradékokat. Megkérdezem, hova tart. Idaho – mondja Bieber –, ahol neki és Justinnak van egy háza. És ez lesz az utolsó “babymoon” kettesben? Bólint. “Ő már ott van,” mondja, “vár rám.”
Senior stílus szerkesztő: Allia Alliata di Montereale. Haj: Duffy a Streeters-től; smink: Diane Kendal az Art Partner-től; manikűr: Caroline Cotten az Essie számára a Wall Group-tól. Díszlet tervezés: Sean Thomson a Magnet Agency-től.
Idén februárban a Rhode bejelentett egy új vezérigazgatót, Nick Vlahost, aki korábban Jessica Alba Honest Company-ját vezette, amelynek IPO-értéke 1,44 milliárd dollár volt, ami arra utal, hogy Bieber nagyobb terveket tartogat kis szépségmárkája számára. Ennek ellenére ne számíts arra, hogy a Z generációs influencer bármikor is merev vállalati vezetővé válik. A Rhode egyik legjobban várt terméke egy szilikon iPhone tok, amelyet úgy terveztek, hogy elférjen benne a népszerű ajakszínezője. Ez egyszerre játékos és praktikus termék. Amikor megkérdezem, hogyan született az ötlet, így válaszol: “Egy nap egy megbeszélésen voltunk, és egy olyan ragacsos dolgot használtam a telefonom hátulján,” mondja, miközben felveszi az iPhone-ját, amely Rhode “shortcake” színű tokjában van. “Beszélgettünk, és én az ajakszínezőt ragasztgattam a telefon hátuljára. És közösen mindenki így reagált: ‘hmm.’ Aztán mondtam: ‘Várjunk csak. Ezt megcsinálhatjuk? Készíthetünk valamit, ami tartja ezt a telefonodon? Valaki keressen rá, hogy létezik-e már?’ “ mondja, ahogy a hangja izgatottabbá válik. “És nem létezett.”
A legendás sminkmester, Pat McGrath, aki saját milliárd dolláros szépségmárkáját vezeti, és aki ismeri Biebert, mióta kezdő modell volt, a Rhode sikerét annak tulajdonítja, hogy alapítója szorosan részt vett annak fejlesztésében. “Ami mindig ki fogja emelni a Rhode-t, az az, hogy valóban Hailey meghosszabbítása, és az ő elkötelezettsége olyan termékek létrehozására, amelyek tükrözik az ő saját szépségfilozófiáját – egyszerűek, hatékonyak és szórakoztatóak,” mondja McGrath. “Mélyen megérti, mit akarnak ma a fogyasztók, és ezt hitelességgel és szenvedéllyel adja át.”
Még a Wired magazin is, amelynek olvasói demográfiája kifejezetten férfi és középkorú, vonakodva, de elismerően írt az ajakápolós telefon tokjáról, mondván: “Ez az egyszerű, ívelt ajakbalzsam telefon tok rávilágított arra a tényre, hogy létezik egy egész világnyi felszerelés, amely még nem létezik – különösen a nők számára.” A Porsche és a Heinz ketchup egyaránt kihasználta a telefon tok vírusszerű sikerét azzal, hogy reklámokat jelentettek meg hasonló dizájnokkal, amelyek autókulcsokat és ketchup tasakokat tartalmaznak. (Egyik cég sem állította elő ezeket a tokokat tömeggyártásban. A Porsche reklámja áprilisi tréfaként készült, míg a Heinzé egy promóciós ajándék volt.) Egy komment a Porsche Instagram-videóján röviden összefoglalta, ami már nyilvánvaló volt: “Amit Hailey csinál, azt mindenki követi.”
Annak ellenére, hogy több mint 52 millió követője van az Instagramon, Bieber még mindig megdöbben elérése nagyságán. “A legnagyobb bók számomra az, ha valahol odakint vagyok, és valaki felmutatja az ajakápolóját nekem. Ez a legszürreálisabb érzés,” mondja. “Nem tudom elhinni, hogy ez az ember kiment és megvette.”
Bieber PR-osa benéz a szobába, hogy közölje, lemaradhat a járatáról, és segít összepakolni az Erewhonból származó maradékokat. Megkérdezem, hova tart. Idaho – mondja Bieber –, ahol neki és Justinnak van egy háza. És ez lesz az utolsó “babymoon” kettesben? Bólint. “Ő már ott van,” mondja, “vár rám.”
Senior stílus szerkesztő: Allia Alliata di Montereale. Haj: Duffy a Streeters-től; smink: Diane Kendal az Art Partner-től;